Social media is niet meer weg te denken uit de middelenmix. Facebook, Instagram en Twitter spelen al jaren een belangrijke rol in de communicatie. Elke organisatie in Nederland, van overheid tot scholengemeenschap en van voetbalvereniging tot grote commerciële partij, iedereen is actief op social media.
Maar wat betekent dat eigenlijk? Actief op social media? Ben je voornamelijk aan het zenden? Of luister je ook echt naar je doelgroep? Webcare heeft een enorme vlucht genomen de afgelopen jaren. Maar sluit de afdeling aan op de rest van de organisatie en de bestuurder(s)? Wordt er wel echt geluisterd? En zo ja naar wie en hoe vertaal je dit naar jouw expertise als webcare-adviseur?
Wat kun je verwachten
In deze (online)workshop laten we zien welke positie de afdeling webcare/webredactie heeft binnen de organisatie. We maken inzichtelijk welke informatiestromen er zijn. Waar de knelpunten zitten en wat de kracht is van de webcaremedewerkers/adviseurs. Ook bieden we de deelnemers aan de workshop de gelegenheid meer aan te sluiten bij de interne omgeving, die met Factor-C werkt. We doen dit aan de hand van herkenbare voorbeelden, praktische oefeningen en dialoog.
Voor wie bedoeld
Deze workshop is bedoeld voor iedereen die ‘dingen doet’ met social media. In de meest voorkomende gevallen zijn dit de (web)redacteuren, webcaremedewerkers, communicatieadviseurs.
details
- Lucinda Sterk verzorgt deze opmaat workshop. Het duurt minimaal een dagdeel (afhankelijk van de wensen)